Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday 18 August 2011

Menu Ramadhan (Rumah) #1

salam... dan hai..

akhirnya selamat juga sampai d negeri kelahiran saya KELATE semalam pada pukul 10.00 p.m (lebih kurang la).. nak kata penat tu tak lah sangat sebab duduk je kat atas bas.. sampai je kt stesen bas Kota Bharu,bdijemput oleh mr.s.. kemudian kitorang p makan kt McD sambil tu dengar dia membebelss sebab tak jumpa cari parking sebab orang ramai kat situ.. penjual ada, pembeli ada.. macam2 ada.. maklum lah, dekat raya.. macam ada pesta pulak kat situ, macam wakaf che yeh pulak.. n then lepas je makan mr.s hantar saya balik Pasir Mas.. tQ abang.. :-p

ok la.. dah lari tajuk..
pagi2 lagi dah fikir nak masak untuk juadah berbuka nanti..
maklumlah, angin nak masak dah datang.. heheh..
fikir punya fikir, keluar jugak menu2 dalam kepala, pastu terus p beli bahan2 nak masak.. masak3.. dan keluar lah hasilnya.. JENG3!!








*drum rolls








drum rollsssssss lagi








lagi









haaaaa....
macam mana??????
nampak best tak??? memang best sangat3 pon.. heheheh
ok.. mari kita kenali lauk2 kat atas tu ye.. :-)

1-Paprik Ayam

2-Petai.. hehehe

3-Budu Durian

4-Sayur Putih

5-Daging Sea Rong hai (เสือร้องไห้/crying tiger)

6-Ayam masak halia


ni mesti ada yang tertanya2 ape yang nombor 5 tu.. yang tu maksud nya 'harimau menangis'.. kenapa? sebab dia punya pencicah tu pedasssss sangat.. diibaratkan sampai harimau pun boleh menangis.. menu dia nanti kita masukkan dalam entry lain ya..
yang menjadi kegemaran saya yang nombor 6.. ayam halia.. halia banyak khasiatnya, tp mr.s tak suka halia.. tapi xpe.. kita buat sampai dia makan.. heheh..

ok la.. thats all..


No comments:

Post a Comment