Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday 11 February 2013

sabar..

salam dan hai..

pernah anda rasa bersabar? pernah anda rasa tahap kesabaran anda hilang?
pasti semua manusia pernah merasainya..

stiap kali aku rasa tekanan dalam hidup aku, kadang2 aku rasa mcm dunia ni xadil... kenapa aku sorang.. kenapa mesti aku..

aku cuba rujuk org yg aku anggap seorng yg mampu bg ketenangan pd aku.. seorg ustaz, dan tok guru di sebuah pondok..

apa yg aku perlu, mcm mna aku nk tenangkan diri aku, mcm mna aku nk selesaikan masalah diri aku.. dia cakap, semua ditentukan oleh Allah, sekiranya kita ikhlas dan berniat baik, baik juga yang akan dibalas.. yang penting sabar.. mungkin bukan hari ni, mungkin bukan esk.. tp pasti datang.. anggaplah ianya satu cabaran hidup.. apa yg kita korbankan, biarkan ianya berlalu, nnti kita akan dapat balasannya kalau kita ikhlas.. sambil mendengar, sambil menangis.. boleh ke aku sabar hadapi semua ni.. boleh ke aku lalui semua ni..

ya Allah, ringankanlah dugaan Mu.. aku amat berharap sakit yg tidak tertanggung ini di balas dengan doa yang aku pinta dari Mu..

No comments:

Post a Comment