Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday 19 June 2012

cuti ku semester ni.. :)

salam dan hai..

apa khabar.. mudah2an sihat dan baik2 semua ya..
pejam celik pejam celik dah sebulan lebih dah cuti poli ni..
buat apa cuti ni? hmm.. minggu pertama dok rumah je.. cuti rehat2.. and seminggu kemudian baru bertolak jadi mak indon kat Restoren Bonda kat Kepong..

kerja kat kepong memang best time cuti2 ni.. penat memang penat.. tapi hati gembira.. masalah xada.. hehehe.. kerja sebagai apa kat sana? mcm2 saya buat.. dulu masak je kt dapur.. tapi ni tukang masak dah cukup.. jadi main kat luar je.. ambik oder, buat rojak buah.. dan yang paling utama jaga gerai nasi kerabu.. heheheh.. orang nak nasi kerabu.. sila ke gerai depan ya.. hehehh..

pekerja kat situ semua 11 orang.. tu pun masih xcukup pekerja lagi.. sabtu dan ahad rasa mcm ribut je buat kerja.. orang ramai sangat.. kedai tu buka pukul 1 tgh hari dan tutup 2 pagi.. hari demi hari semua berlalu mcm biasa.. bangun pukul 11.. siap2 barang, kemas2 tempat kerja.. pastu kul 3.30 rehat sampai kul 6.. pastu terus kerja sampai 1 pagi, tutup kedai.. kemas2 barang siap semua kul 3.30 baru lah boleh tido.. tido2 bangun subuh, mandi and sambung tido balik.. hehehe..

paling buat saya ceria kat situ sebab ada budak ni.. nasuha namanya.. nakal tak habis2.. tapi suka kacau dia.. hehehe.. dia sepupu saya yang paling kecik..

comel kan.. hehehe
satu lagi yang buat saya suka berkerja kt sana.. sebab keseluruhan pekerja situ semua sepupu2 saya.. Farid, Mang, Ajid, Cong,  abe el, abe D, kak Ye abe Suhaimi.. n pok su dengan moksu pak sedara and mak sedara saya.. kerja dengan keluarga sendiri lagi best dari kerja dengan orang lain kan.. sebab kita dah kenal..

paling saya suka makan kat sana? entah la.. seua suka.. semua sedap.. tambah2 kalu tukang masak utama saya, pok su.. memang sedap dia masak.. saya kerja je di kedai tomyam. tapi tomyam baru sekali makan kat situ.. tu pun sebab xsedap mulut nak makan yang masm2.. jadi suruh pok su buat..

ha.. ni dia kedai kami..
selamat datang ke restoren bonda


dan.. ini antara menu2 special yang kami sediakan.. :)

siakap 3 rasa.. menu utama2 mana2 custemer yg makan hidang..
pulut durian.. slrppp.. hehehe
thai desert.. somtam..
nasi kerabu thai dan ayam berempah.. (ni yang saya jual) hehehe
pulut ayam aroi ti suk nai lok (paling sedap dalam dunia) hehehe
chiken chop.. sedappppp
Antara yang kat atas tu.. paling suka ialah chiken chop.. memang sedap.. nak tau sedap macam mana kena cuba sendiri.. chef dia spupu saya, Mang.. sos black paper memang pekat dan sedap.. ada sekali malam tu, sampai habis sos black paper sebab ramai sangat yang oder.. dia jaga bahagian makanan western.. ada steak, lamb chop.. mcm2.. satu hari nnti saya nak blajar lah buat ni.. boleh hidangkan untuk mr.s.. hehehe..

sebelum saya tutp kisah ni.. mai layan gambar custemer tetap kami.. :) artis pun ada.. kadang2 yusri datang, amir raja lawak..

samapai licin pinggan
cuba teka sape ni.. hehehe
yang baju biru tu kalu xsilap adk yusri.. ke adk ipar.. lupa dh..

yang ini pulak gambar2 sepupu2 saya.. :)
yang ni abe suhaimi.. jadi askar sebelum keje situ.. dia jaga depan, ambik oder dan angkat pinggan mcm saya..

ni Mang.. yang buat makanan western
ni syafiq dan caca.. ank spupu.. tuan punya kedai jeed's d village kat selayang.. diorng selalu datang kepong.. kalu budak kecik baju hijau tu datang.. barang2 makeup kena simpan.. kalu x.. habis la..

ni kak ira.. spupu saya punya isteri..
ni pok su..

sape2 yang nak rasa makan asli dari thai.. jemput lah ke restoren bonda kat kepong.. butul2 depan FRIM ya..

ok la.. ni cerita pasal tempat kerja.. nnti nak cerita pasal keluar date ngn mr.s kt KL plk.. heheh..
bye!

No comments:

Post a Comment